Sophia Källström – Personalansvarig

Sophia Källström heter jag & har rollen som personal & kundchef på Strosa & Nosa. Min anställning började som hundrastare på Strosa & Nosa hösten 2019, som personalchef i November 2020 & kundchef 2022. Tidigare har jag jobbat med hundar både som instruktör, hundförare & foderkonsulent sedan 2011 samt som personalchef på tidigare arbetsplatser sedan 2012. Min första hund var en Dobermanntik som jag tränade lydnad och sök med.
För närvarande delar jag mitt liv med 3 hundar i form av en papillonhane- Lillen, blandrastiken Puddan & papillontiken Grillchips. Med dom blir det mycket trixträning, lydnad & viltspår när vi inte myser i soffan.

Som personalchef är det viktigt för mig att vår personal inte bara trivs på sitt jobb i form av roliga, givande arbetsuppgifter & fantastiskt tid med de hundar vi har förmånen att umgås med, det är även viktigt att personalen får utvecklas i sin roll & möjlighet till utbildning under sin tid hos oss. Därför erbjuds personalen utöver de obligatoriska utbildningar vi har årligen att gå kurser hos mig i olika hundrelaterade ämnen, allt från foderlära till klickerträning. Det bästa med denna delen av mitt jobb är att få lära ut & lära mig mer av vår duktiga personal. Vår personal är ett spektrum av människor med olika bakgrund, ålder & erfarenhet vilket berikar arbetsplatsen på ett fantastiskt sätt!

Kontakten med våra kunder är en viktig del av vår verksamhet. Våra ansvariga hundrastare har till största delen kontakt med sina kunder men vid övriga frågor är det jag som får förmånen att hjälpa till med den delen. Det är även jag ihop med Anna som sköter de kundmöten vi har innan en hund börjar hos oss & det är en av de roligaste delarna av mitt jobb. Det ger mig möjligheten att få följa de hundar vi har hos oss från starten och i de flesta fall många år framöver.

Företaget växer & utvecklas hela tiden och jag är så glad att få vara en del av det.

Blog at WordPress.com.